zamknij okno

Informujemy, że używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii w celu umożliwienia i ułatwienia Państwu korzystania z usług dostępnych w serwisie, a także w celach statystycznych i marketingowych.

Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące cookies w przeglądarce. Aby uzyskać informacje w jaki sposób zmienić ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce prosimy kliknąć na odpowiedni link: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Internet Explorer, Opera. Informujemy jednak, że zablokowanie ciasteczek może uniemożliwić korzystanie z niektórych lub wszystkich funkcji serwisu.

Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że akceptujecie Państwo umieszczanie i używanie cookies w przeglądarce internetowej na aktualnym urządzeniu.

bip wersja pl english
krok 1 Zapoznaj się z programem krok 2 Sprawdź harmonogram konkursów krok 3 Przygotuj projekt krok 4 Wypełnij wniosek krok 5 Śledz ocenę wniosku
punkt informacyjny
mrr Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
wmarr Instytucja pośrednicząca II - Przedsiebiorczość
wfosigw Instytucja pośrednicząca - Środowisko przyrodnicze
efs Europejski Fundusz Społeczny na Warmii i Mazurach
obszary wiejskie Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
wrota Wrota Warmii i Mazur
Komisja Europejska Komisja Europejska
Europejska Debata Publiczna Europejska Debata Publiczna
scb
komplementarnosc pokl rpo

Komunikat Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Warmia i Mazury na lata 2007-2013 z dnia 8 października 2009 r.

Komunikat Instytucji Zarządzającej
Regionalnym Programem Operacyjnym Warmia i Mazury na lata 2007-2013
z dnia 8 października 2009 r.
dotyczący zmiany wymogów w zakresie przedkładania do Instytucji Zarządzającej RPO WiM projektów dokumentacji przetargowej oraz dokumentacji po rozstrzygnięciu postępowania o zamówienie w celu zaopiniowania ich zgodności pod względem podmiotowym i przedmiotowym z Wnioskiem i Umową o dofinansowanie projektu.


Decyzją IZ od dnia 6 października 2009 r. zmieniają się wymogi dotyczące opiniowania dokumentacji pod względem podmiotowej i przedmiotowej zgodności z Wnioskiem i Umową o dofinansowanie projektu. Opiniowanie przeprowadzane będzie w sytuacji, gdy wartość dofinansowania projektu wynosić będzie co najmniej 5 000 000 zł lub gdy projekt ujęty jest w Indykatywnym wykazie indywidualnych projektów kluczowych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.
Beneficjenci od dnia 6 października 2009 r. nie są zobowiązani do przedkładania dokumentacji przetargowych do opiniowania pod względem podmiotowej i przedmiotowej zgodności z Wnioskiem i Umową o dofinansowanie projektu, o ile nie spełniają powyżej wymienionego warunku. Dla umów, w których na chwilę obecną istnieje obowiązek przedkładania przedmiotowej dokumentacji będą przygotowane aneksy w tym zakresie. Złożone do dnia 6 października 2009 r. dokumentacje przetargowe zostaną zaopiniowane w dotychczas obowiązującym trybie.

Jednocześnie mając na uwadze zapewnienie sprawnego przebiegu weryfikacji przekazywanej dokumentacji IZ informuje:
1) Wnioskodawca/Beneficjent zobowiązany jest do przemyślanego opracowywania opisu inwestycji we Wniosku o dofinansowanie projektu i jego załącznikach (np. poprzez unikanie zbytniego uszczegóławiania elementów składowych/ parametrów), w sposób zapewniający bezproblemowe przeprowadzenie zamówienia publicznego. Beneficjent zobowiązany jest do określenia przedmiotu zamówienia zgodnego z założeniami ujętymi we Wniosku o dofinansowanie projektu oraz Studium wykonalności.
2) Po podpisaniu Umowy o dofinansowanie projektu, Beneficjent informuje o zamiarze wszczęcia postępowania o zamówienie publiczne oraz przesyła do weryfikacji:
a) projekt ogłoszenia o zamówieniu,
b) projekt umowy z wykonawcą,
c) projekt SIWZ zawierający opis kluczowego przedmiotu zamówienia zgodny z Wnioskiem o dofinansowanie projektu oraz Umową o dofinansowanie projektu,
d) ewentualne projekty aneksów do umowy z wykonawcą.
W sytuacji, gdy Beneficjent rozpoczął postępowanie na podstawie przepisów o zamówieniach publicznych, a nie dostarczył wcześniej wymaganych projektów dokumentów, zobowiązany on jest do przekazania do IZ zatwierdzonych przez siebie przedmiotowych dokumentów. IZ opiniuje w/w dokumenty pod względem zgodności podmiotowej i przedmiotowej z Umową i Wnioskiem o dofinansowanie projektu oraz stosowania wymaganych elementów promocyjnych i informacyjnych.
3) Przekazywane do zaopiniowania dokumenty powinny zostać podpisane przez osobę upoważnioną do podejmowania decyzji wiążących w imieniu Beneficjenta oraz potwierdzone imienną pieczęcią. W przypadku nieposiadania imiennej pieczęci należy złożyć czytelny podpis oraz pieczęć instytucji. IZ dopuszcza możliwość podpisania w/w dokumentów przez osobę posiadającą pełnomocnictwo do tej czynności, wystawione przez osobę upoważnioną do podejmowania decyzji wiążących w imieniu Beneficjenta. Strony dokumentacji powinny zostać kolejno ponumerowane i parafowane. Dokumentacja powinna być trwale spięta (w sposób uniemożliwiający wyjęcie lub zamianę stron).
4) IZ nie weryfikuje w/w dokumentów pod względem zgodności z PZP.
Za zgodność dokumentów z wymogami ustawy PZP odpowiada Beneficjent.
5) Po zakończeniu postępowania o zamówienie publiczne i podpisaniu umowy z wykonawcą Beneficjent przekazuje do IZ komplet dokumentów dotyczących przedmiotowego postępowania jedynie na jej żądanie.
6) Przekazywane do weryfikacji dokumenty, o których mowa w pkt 5) należy przygotować zgodnie z pkt 3) niniejszego komunikatu.
7) IZ nie opiniuje pod względem podmiotowym i przedmiotowym projektu umowy z wykonawcą, której wartość nie przekracza progu 14 000 euro. Umowy te są weryfikowane podczas ewentualnej kontroli na miejscu realizacji projektu.
8) Pomimo podmiotowego bądź przedmiotowego zwolnienia z obowiązku stosowania ustawy PZP (na podstawie jej zapisów), każdy Beneficjent – przy wyłanianiu wykonawcy usług, dostaw lub robót budowlanych w ramach realizowanego projektu, zgodnie z Umową o dofinansowanie projektu – jest zobowiązany do:
 wyboru wykonawcy w oparciu o najbardziej korzystną ekonomicznie i jakościowo ofertę. Beneficjent zobowiązany jest do wysłania zapytania ofertowego do co najmniej trzech potencjalnych wykonawców. W przypadku, gdy Beneficjent otrzyma tylko jedną ofertę uznaje się zasadę konkurencyjności za spełnioną. Równocześnie Beneficjent zobowiązany jest do zamieszczania na swojej stronie internetowej (o ile taką posiada) oraz w swojej siedzibie powyższego zapytania ofertowego. Wybór oferty dokumentowany jest protokołem wyjaśniającym wybór, do którego załącza się zebrane oferty.
 przestrzegania przy wyborze wykonawcy i wydatkowaniu przez Beneficjenta środków prawa wspólnotowego i krajowego m. in. w zakresie zapewnienia zasad przejrzystości, jawności, ochrony uczciwej konkurencji, swobody przepływu kapitału, towarów, dóbr i usług oraz równości szans wykonawców na rynku ofert (w tym upublicznieniu oferty Beneficjenta i dostępu do informacji o ofercie Beneficjenta);
 dołożenia wszelkich starań w celu uniknięcia konfliktu interesów rozumianego jako brak bezstronności i obiektywności przy wyłanianiu przez Beneficjenta wykonawcy do realizacji usług, dostaw lub robót budowlanych w ramach realizowanego Projektu;
 dokumentowania wydatków w sposób umożliwiający terminową realizację Projektu,
 dokumentowania ww. czynności;
pod rygorem uznania poniesionych wydatków za niekwalifikowane w ramach realizowanego Projektu.
9) Beneficjent zwolniony ze stosowania ustawy PZP na mocy jej przepisów jest zobowiązany do gromadzenia i przedłożenia instytucjom uprawnionym do kontroli dokumentów potwierdzających wywiązanie się z wymogów określonych powyżej, np. pisemne protokoły z negocjacji handlowych (podpisane przez obie strony), pisemne oferty firm konkurencyjnych w stosunku do wykonawcy/dostawcy, z którym Beneficjent podpisze umowę, oświadczenia Beneficjenta uzasadniające dokonanie wyboru wykonawcy/dostawcy.
Powyższe zagadnienia zostały szczegółowo omówione w Komunikacie Komisji Europejskiej dotyczącym prawa wspólnotowego obowiązującego w dziedzinie udzielania zamówień, które nie są lub są jedynie częściowo objęte dyrektywami w sprawie zamówień publicznych (2006/C 179/02), który Instytucja Zarządzająca umieściła na stronie:
http://rpo.warmia.mazury.pl/index.php?page=dzial&dzial_id=201


 

« na górę

generator wniosków o dofinansowanie GENERATOR WNIOSKÓW
genertator wniosków płatniczych GENERATOR WNIOSKÓW PŁATNICZYCH
Mapa dotacji MAPA DOTACJI
informacje Gdzie po informacje
konkursy Konkursy RPO WiM
szkolenia Szkolenia i spotkania informacyjne
promocja Promocja Funduszy Europejskich
lista_beneficjentow Lista Beneficjentów (RPO WiM)
najczęstrze błedy
najczęstrze pytania
dobre praktyki

Strona główna | NSS | Generator | Gdzie po informacje? | Konkursy RPO WiM | Szkolenia i spotkania informacyjne | Promocja FE | Znaki i logotypy | Linki | Lista Beneficjentów RPO WiM 2007-2013 | Kontakt | Zgłoś błąd |
Polityka prywatności | Mapa strony | Logowanie |

 

Data aktualizacji: 2021-12-09 11:33:01

 

Copyright © Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego

loga