Działania 5.1 Rozbudowa i modernizacja infrastruktury transportowej warunkującej rozwój regionalny,
Poddziałanie 5.1.6 Infrastruktura drogowa warunkująca rozwój regionalny.
W ramach poddziałania realizowane będą przedsięwzięcia przyczyniające się do rozbudowy i unowocześnienia infrastruktury drogowej warunkującej rozwój regionalny. Drogi regionalne i lokalne to element infrastruktury warunkujący rozwój społeczno-gospodarczy województwa. Istotna jest nie tylko drogowa dostępność komunikacyjna województwa, ale również drogowa dostępność komunikacyjna terenów inwestycyjnych i kompleksów turystycznych. W ramach niniejszego poddziałania realizowane będą wyłącznie projekty o znaczeniu regionalnym. Wsparcie uzyskają te projekty, których realizacja umożliwi kompleksowe rozwiązywanie problemów komunikacyjnych, a także tworzenie sieci i powiązań układów, obsługujących gospodarkę (w tym turystykę) oraz zapewniających obsługę transportową granicy województwa warmińsko – mazurskiego z Obwodem Kaliningradzkim Federacji Rosyjskiej. Realizacja przedsięwzięcia winna przyczynić się do usprawnienia ważnych dla województwa połączeń drogowych wiążących regionalny system transportowy z siecią dróg krajowych i transeuropejską siecią transportową przebiegającą na obrzeżach województwa warmińsko – mazurskiego.
Wielkość kwoty przewidzianej do rozdysponowania w konkursie wynosi
144 460 000,00 PLN. Maksymalnypoziom dofinansowania projektów wynosi 70% kosztów kwalifikowalnych.
Publikacja sfinansowana ze środków Unii Europejskiej
Regionalny Program Operacyjny
Warmia i Mazury na lata 2007-2013
Oś Priorytetowa II. Turystyka
Działanie 2.1 Wzrost potencjału turystycznego,
Poddziałanie 2.1.4 Publiczna infrastruktura turystyczna i okołoturystyczna (57 i 24 kategoria interwencji)
Dla kogo ?
Jednostki samorządu terytorialnego, ich związki i stowarzyszenia, jednostki organizacyjne jst, administracja rządowa, organizacje pozarządowe, PGL Lasy Państwowe i jego jednostki organizacyjne.
Na co ?
Projekty w ramach kategorii interwencji 57 Inne wsparcie na rzecz wzmocnienia usług turystycznych:
* Projekty obejmujące inwestycje w publiczną infrastrukturę turystyczną i okołoturystyczną, polegające na :
* zagospodarowaniu i oznakowaniu szlaków i atrakcji turystycznych (np. trasy kajakowe, narciarskie, jeździeckie, punkty i wieże widokowe wraz z infrastrukturą towarzyszącą), stanic wodnych (wraz z obiektami małej architektury, itp.), a także pomostów służących turystyce wodnej, parkingów, itp.;
* zagospodarowanie nieczynnych linii kolejowych nie używanych do innych celów niż turystycznych np. niezbędne remonty/modernizacja torów wraz z modernizacją budynków dworcowych, oznakowaniem, małą architekturą, parkingami;
* zagospodarowanie brzegów jezior ( mola, promenady, urządzenie plaż oraz parkingi).
Projekty w ramach kategorii interwencji 24 ścieżki rowerowe:
* Budowa, modernizacja i oznakowanie ścieżek rowerowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą;
* Zagospodarowanie brzegów jezior obejmujące budowę ciągów rowerowych i pieszo-rowerowych wraz z ich oświetleniem, ławkami itp.
Celem Poddziałania 2.1.4 jest wzrost potencjału turystycznego poprzez rozwój w regionie infrastruktury turystycznej oraz okołoturystycznej. Województwo Warmińsko-Mazurskie dysponuje znacznymi, niewykorzystanymi jeszcze, możliwościami rozwoju turystyki aktywnej i specjalistycznej. Budowa bazy dla takiej turystyki (np. trasy i szlaki turystyczne, miejsca widokowe, infrastruktura nabrzeży jezior) pozwoli na przyciągnięcie większej liczby turystów poza krótkim sezonem letnim, bez przekraczania chłonności turystycznej terenu i nadmiernej antropopresji; wpłynie na wzrost zainteresowania Warmią i Mazurami i umożliwi rozwój usług turystycznych i okołoturystycznych.
Wielkość kwoty przewidzianej do rozdysponowania w konkursie wynosi 13 340 000 PLN;
w tym na kategorię interwencji 57: 5 717 000 PLN, na kategorię interwencji 24: 7 623 000 PLN.
Maksymalny poziom dofinansowania środkami Regionalnego Programu Operacyjnego wynosi 85% wydatków kwalifikowalnych (w przypadku projektów nie objętych pomocą publiczną i nie generujących dochodu). W przypadku projektów objętych pomocą publiczną maksymalna intensywność pomocy wynosi 50 %. Minimalna kwota wsparcia została ustalona na kwotę powyżej 500 tys. PLN.
Publikacja sfinansowana ze środków Unii Europejskiej