Informujemy, że używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii w celu umożliwienia i ułatwienia Państwu korzystania z usług dostępnych w serwisie, a także w celach statystycznych i marketingowych.
Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące cookies w przeglądarce. Aby uzyskać informacje w jaki sposób zmienić ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce prosimy kliknąć na odpowiedni link:
Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Internet Explorer, Opera. Informujemy jednak, że zablokowanie ciasteczek może uniemożliwić korzystanie z niektórych lub wszystkich funkcji serwisu.
Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że akceptujecie Państwo umieszczanie i używanie cookies w przeglądarce internetowej na aktualnym urządzeniu.
|
Komunikat
Komunikat Instytucji Zarządzającej
Regionalnym Programem Operacyjnym Warmia i Mazury na lata 2007-2013
z dnia 06 sierpnia 2010 r.
w sprawie nieprawidłowości wykrywanych przez przedstawicieli Instytucji Audytowej w zakresie postępowań o zamówienie publiczne realizowanych w ramach programów operacyjnych perspektywy finansowej 2007-2013.
Instytucja Zarządzająca RPO WiM informuje, że zgodnie z informacją przekazaną przez Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej, dotyczącą efektów kontroli operacji przeprowadzonych dotychczas we wszystkich programach operacyjnych perspektywy finansowej 2007-2013 przez przedstawicieli Instytucji Audytowej, w tym przez Urząd Kontroli Skarbowej, dziedziną generującą największą ilość nieprawidłowości są zamówienia publiczne.
Wg GIKS najczęściej powtarzającymi się przypadkami nieprawidłowości są:
- stawianie przez zamawiającego wymogu, aby potencjalni oferenci dysponowali sprzętem/urządzeniami/maszynami potrzebnymi do realizacji zamówienia już w momencie składania oferty przetargowej;
- ograniczanie przez zamawiającego zakresu prac, który może zostać zlecony podwykonawcom;
- dokonanie przez zamawiającego zmian ważnych elementów ogłoszenia o przetargu (np. dotyczących przedłużenia terminu na składanie ofert i zakończenie prac) bez publikacji korekty w Dzienniku Urzędowym UE;
- żądanie przez zamawiającego, aby oferenci udokumentowali, iż dysponują osobami legitymującymi się przynależnością do Okręgowej izby Inżynierów Budownictwa, w przypadku postępowań o udzielenie zamówień publicznych, realizowanych w okresie od 20 października 2007 r. do 13 grudnia 2008 r.;
- zastosowanie przez zamawiającego trybu innego niż podstawowy, kierując się przesłanką pilnej potrzeby udzielenia zamówienia;
- brak w ogłoszeniach o zamówieniu informacji mówiących o tym, że oferenci z innych państwa członkowskich mogą składać dokumenty równoważne polskim dokumentom wymaganym przez zamawiającego;
- ograniczenia nakładane na konsorcja, polegające na obowiązku spełnienia określonych warunków udziału w postępowaniu przez wszystkich członków konsorcjum przystępujących do przetargu.
Zgodnie z zaleceniem Komisji Europejskiej, IZ zaleca Beneficjentom zwrócenie szczególnej uwagi na możliwość wystąpienia powyższych nieprawidłowości w prowadzonych postępowaniach o zamówienie publiczne. W przypadku ich wystąpienia, będą one konsekwentnie karane poprzez naliczanie korekty finansowej.
|
|