zamknij okno

Informujemy, że używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii w celu umożliwienia i ułatwienia Państwu korzystania z usług dostępnych w serwisie, a także w celach statystycznych i marketingowych.

Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące cookies w przeglądarce. Aby uzyskać informacje w jaki sposób zmienić ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce prosimy kliknąć na odpowiedni link: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Internet Explorer, Opera. Informujemy jednak, że zablokowanie ciasteczek może uniemożliwić korzystanie z niektórych lub wszystkich funkcji serwisu.

Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że akceptujecie Państwo umieszczanie i używanie cookies w przeglądarce internetowej na aktualnym urządzeniu.

bip wersja pl english
krok 1 Zapoznaj się z programem krok 2 Sprawdź harmonogram konkursów krok 3 Przygotuj projekt krok 4 Wypełnij wniosek krok 5 Śledz ocenę wniosku
Dokumenty i wytyczne   »   Krajowe   »   Strategia komunikacji i Plan komunikacji
punkt informacyjny
mrr Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
wmarr Instytucja pośrednicząca II - Przedsiebiorczość
wfosigw Instytucja pośrednicząca - Środowisko przyrodnicze
efs Europejski Fundusz Społeczny na Warmii i Mazurach
obszary wiejskie Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
wrota Wrota Warmii i Mazur
Komisja Europejska Komisja Europejska
Europejska Debata Publiczna Europejska Debata Publiczna
scb
komplementarnosc pokl rpo

Strategia komunikacji i Plan komunikacji


Strategia komunikacji Funduszy Europejskich na lata 2007-2013

15 października 2008 r. Komisja Europejska zaakceptowała Strategię komunikacji Funduszy Europejskich w Polsce w ramach Narodowej Strategii Spójności na lata 2007-2013. To bardzo dobra wiadomość dla instytucji zaangażowanych we wdrażanie Funduszy Europejskich, osób zajmujących się informacją i promocją w administracji, ale także dla wszystkich osób i instytucji zainteresowanych pozyskaniem unijnych środków.

Trzeba pamiętać, że wykorzystanie ponad 67 mld euro, które Polska ma do dyspozycji w latach 2007-2013 to nie tylko kwestia odpowiedniego zaprojektowania systemu wdrażania, przygotowania procedur i instytucji, ale to również kwestia odpowiedniego poinformowania społeczeństwa o możliwościach korzystania z dostępnych pieniędzy. Strategia komunikacji Funduszy Europejskich to dokument, który określa podstawowe zasady prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych i edukacyjnych na temat Narodowej Strategii Spójności i wszystkich programów współfinansowanych ze środków unijnych na lata 2007-2013. Jej realizacja pomoże zachować spójność działań prowadzonych przez tak wiele instytucji, zarówno na poziomie centralnym jak i regionalnym.

Cele Strategii
Zgodnie ze Strategią głównym celem działań informacyjnych i promocyjnych jest wspieranie realizacji celów określonych w Narodowej Strategii Spójności poprzez:
  • zachęcanie potencjalnych beneficjentów do korzystania z Funduszy Europejskich dzięki dostarczaniu im informacji niezbędnych w procesie ubiegania się o środki unijne,
  • motywowanie projektodawców do właściwej realizacji projektów,
  • ształtowanie świadomości społeczeństwa w zakresie postępów realizacji Narodowej Strategii Spójności oraz efektów wykorzystania Funduszy Europejskich w Polsce.
Grupy docelowe
Strategia wskazuje grupy docelowe, do których kierowane są działania informacyjno-promocyjne. Do podstawowych grup Strategia zalicza ogół społeczeństwa, beneficjentów i potencjalnych beneficjentów, a także media, partnerów społecznych i gospodarczych, instytucje zaangażowane we wdrażanie Funduszy Europejskich, decydentów i liderów oraz środowiska opiniotwórcze (artystów, kościoły i związki wyznaniowe, sportowców, branże reklamową itd.). Szczególnym adresatem działań informacyjnych, promocyjnych i edukacyjnych na temat Funduszy Europejskich jest młodzież.

Jasny podział zadań
Strategia mówi także o tym, kto prowadzi działania informacyjno-promocyjne i jaki jest podział ról pomiędzy poszczególne instytucje. W Strategii przyjęto, że działania o charakterze horyzontalnym prowadzi tzw. Instytucja koordynująca, czyli Departament Informacji, Promocji i Szkoleń Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Instytucje zarządzające programami krajowymi i regionalnymi odpowiadają za działania komunikacyjne dotyczące właściwych programów skierowane do części społeczeństwa właściwej programowi, społeczności regionalnych oraz beneficjentów i potencjalnych beneficjentów. Instytucje pośredniczące i pośredniczące drugiego stopnia prowadzą działania informacyjne adresowane bezpośrednio do beneficjentów i potencjalnych beneficjentów.

Idea przewodnia komunikacji
Strategia komunikacji formułuje również ideę przewodnią, która jest elementem spajającym cały proces komunikacji Funduszy Europejskich w Polsce. Stanowi ona opis tożsamości Funduszy, ich znaczenia, odmienności i wyjątkowości oferty na rynku. Idea przewodnia brzmi: Fundusze Europejskie = Napęd Twórczych Przemian.

Spójna wizualizacja i prosty język
Doświadczenie okresu 2004-2006 pokazały, że język informowania o funduszach strukturalnych i Funduszu Spójności był zbyt trudny, przez co fundusze często były postrzegane jako odległe i niedostępne. Dlatego jednym z podstawowych założeń Strategii komunikacji jest uproszczenie języka, którym są komunikowane kluczowe pojęcia i informacje związane z polityką spójności Unii Europejskiej. Strategia wprowadza także spójny system identyfikacji wizualnej, zapewniający spójny i jednolity wizerunek. System opiera się na znaku graficznym i logotypach dla Narodowej Strategii Spójności oraz poszczególnych programów. Zarówno Narodowa Strategia Spójności jak i programy mają swój kod graficzny i kolorystyczny.

Dzięki realizacji Strategii, która jasno określa cele i zasady prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych, wskazuje grupy docelowe komunikacji oraz wyznacza podział zadań między poszczególne instytucje, możliwe będzie zachowanie spójności i komplementarności podejmowanych działań, a tym samym wyższy poziom wiedzy i świadomości społeczeństwa polskiego w zakresie możliwości korzystania z Funduszy Europejskich.

Strategia komunikacji Funduszy Europejskich w Polsce (1 506 kB)

Data obowiązywania: od 16 stycznia 2012 r.

Dodano 2012-02-14


Księga identyfikacji wizualnej NSS (7 321 kB)

Załącznik do Strategii Komunikacji

Dodano 2012-02-14


 

PLAN KOMUNIKACJI

Instytucje Zarządzające opracowały dla programów operacyjnych Plany komunikacji zawierające cele działań, charakterystykę grup docelowych, opis planowanych działań informacyjnych, promocyjnych i szkoleniowych, opis podziału zadań i stopnia odpowiedzialności w zakresie działań promocyjno-informacyjnych i szkoleniowych pomiędzy IZ i poszczególne IP i IW (IP2), opis działań IZ, IP, IW/IP2 i innych partnerów zaangażowanych w proces informowania i promocji w obrębie programu operacyjnego, z uwzględnieniem podmiotów, o których mowa w art. 5 ust. 3 rozporządzenia wykonawczego, ramowy harmonogram, indykatywny budżet, sposób ewaluacji działań oraz zasady sprawozdawczości ze stopnia realizacji działań promocyjno-informacyjnych i szkoleniowych. Plany komunikacji były konsultowane z IK NSRO w zakresie zgodności ze Strategią komunikacji, a następnie akceptowane przez Komitet Monitorujący dany program.
Instytucje Zarządzające przygotowują również roczne plany działań o charakterze wykonawczym.

Celem głównym prowadzonych działań informacyjnych i promocyjnych jest zapewnienie wyczerpującej i łatwej w odbiorze informacji na temat zasad oraz możliwości korzystania z funduszy strukturalnych w ramach RPO Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 oraz ukształtowanie pozytywnego wizerunku programu wśród potencjalnych beneficjentów oraz wszystkich mieszkańców regionu.

Plan komunikacji dla RPO WiM-wersja zaktualizowana (2 150 kB)

Dodano 2010-06-21




 

« na górę

 

Archiwalne

Pliki do pobrania - zatwierdzone

Strategia Komunikacji Funduszy Europejskich w ramach Narodowej Strategii Spójności na lata 2007-2013 (1 532 kB, format: ZIP)

Aktualizacja z dnia 23 sierpnia 2011 r.

Dodano 2011-09-09

Strategia Komunikacji Funduszy Europejskich w ramach Narodowej Strategii Spójności na lata 2007-2013 (7 854 kB, format: RAR)

Dokument zaakceptowany przez Komisję Europejską

Dodano 2009-04-06

Plan komunikacji dla Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013 (2 153 kB, format: ZIP)

Dokument zatwierdzony przez IK NSRO oraz Komitet Monitorujący RPO WiM

Dodano 2009-04-06

W przypadku problemów z otworzeniem pliku prosimy pobrać odpowiedni program, więcej informacji tutaj

generator wniosków o dofinansowanie GENERATOR WNIOSKÓW
genertator wniosków płatniczych GENERATOR WNIOSKÓW PŁATNICZYCH
Mapa dotacji MAPA DOTACJI
informacje Gdzie po informacje
konkursy Konkursy RPO WiM
szkolenia Szkolenia i spotkania informacyjne
promocja Promocja Funduszy Europejskich
lista_beneficjentow Lista Beneficjentów (RPO WiM)
najczęstrze błedy
najczęstrze pytania
dobre praktyki

Strona główna | NSS | Generator | Gdzie po informacje? | Konkursy RPO WiM | Szkolenia i spotkania informacyjne | Promocja FE | Znaki i logotypy | Linki | Lista Beneficjentów RPO WiM 2007-2013 | Kontakt | Zgłoś błąd |
Polityka prywatności | Mapa strony | Logowanie |

 

Data aktualizacji: 2021-12-09 11:33:01

 

Copyright © Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego

loga